Shop Mobile More Submit  Join Login
Evolution by beiibis Evolution by beiibis
Fun fact: the Polish politicians officially appointed a parliamentary team called “Stop the ideology of gender” which is supposed to “combat the negative influence of gender ideology on the Polish family and gender identity of man”. This means that there is an official organisation whose goal is to make sure citizens do not cross boundaries of their gender roles which were “assigned” to them by God, and “protect” children from sex education in schools. They are more like a joke here to be honest but still it's something worth pointing out so everyone can see.
Add a Comment:
 
:iconnataszek:
nataszek Featured By Owner Jan 14, 2015  Hobbyist Traditional Artist
dobry rysunek xD

a co do komentarza pod nim....no cóż...czasy Orwellowskie nadchodzą. och? już tu są?
Reply
:iconvarulf:
varulf Featured By Owner Mar 9, 2014  Hobbyist General Artist
Jak ja uwielbiam czytać dyskusję na te tematy, zwłaszcza jak zainteresowani chyba nie do końca rozumieją temat na który się wypowiadają. Gender istnieje już tak długo i raczej nie ma nic wspólnego z rurkami u facetów >D'' A tym bardziej seksualizacją dzieci, modą, czy czymkolwiek takim. No ale cóż...

Co do samego rysunku jest przezabawny >D
Reply
:iconspiraldancestudio:
SpiralDanceStudio Featured By Owner Mar 2, 2014
Naprawdę zazdroszczę Ci jednej rzeczy. Nie talentu - bo chociaż Ci go naturalnie nie odmawiam - to jest dość popularną rzeczą w tym miejscu i gdybym zaczęła raz ludziom zazdrościć, to bym  już nie przestała. Naprawdę podziwiam Twoje zdrowie i zapał aby wrzucać rysunki/wypowiedzi, które w oczywisty sposób muszą przywołać "do tablicy" tabuny idiotów.

Moje każdorazowe myśli o założeniu bloga umierają zawsze już na etapie czytania komentarzy pod cudzymi wpisami. Mam poważne obawy, że nigdy nie osiągnęłabym wystarczającej umiejętności surfowania po internetowej rzece gówna, którą każdorazowo wylewają rozmaici popaprańcy.
Reply
:iconbeiibis:
beiibis Featured By Owner Mar 2, 2014  Professional Digital Artist
Wiesz, mam chyba jakąś wrodzoną odporność :) 
Reply
:iconspiraldancestudio:
SpiralDanceStudio Featured By Owner Mar 2, 2014
No takie właśnie mam podejrzenia, że to wrodzony talent i nawet ciężka praca mogłaby nie przynieść zadowalających efektów.

Mi się co chwila żyły prostują a mam poważne obawy, że taka gimnastyka na dłuższą metę im szkodzi - odporności jak nie było tak nie ma.
Czasami pojawia mi się też myśl, że zamiast rozmawiać z debilami powinno się im zwyczajnie przyłożyć po durnym łbie (w czym akurat czuję się doskonale wykwalifikowana i ogólnie jestem wielką entuzjastką komunikacji pozawerbalnej w sytuacjach beznadziejnych), ale po pierwsze: w internecie to raczej niemożliwe a po drugie, nawet jeśli miałabym okazję to miałabym też obawy, że od podobnej kuracji mogłoby im się jeszcze bardziej pogorszyć. Niestety uszkodzenie płata czołowego chyba jeszcze nigdy nikomu dobrze na charakter nie wpłynęło.

Oszołom to jedno, ale rozwinięcie tej profesji do oszołoma - psychopaty to już inna bajka. Nigdy nie jestem pewna gdzie właściwie jest linia pomiędzy tym jak ludzie walczą z urojonym wrogiem w sieci a momentem kiedy wychodzą z siekierą na ulicę i atakują niewinnych przechodniów. Jestem jednak pewna, że ta linia jest bardzo cienka.
Reply
:icontechdwarf:
Techdwarf Featured By Owner Mar 2, 2014
Heh... tłumaczenie że nie powinno się nosić rurek z powodów ewolucji i że to nienaturalne to dosyć dziwny argument, którego można użyć praktycznie wobec wszystkiego dzisiaj (komputery, internet, samochody, telefony, tablety, plastik i wszystko praktycznie). Mówiąc bardzo lekko rurki są nieestetyczne jak cholera i nasze męskie, prymitywne poczucie estetyki jest przez nie rażone w sposób nieopisywalny. Oczywiście nasze miłe panie dzięki naturze są bardziej kompetentne w tej kwestii i zawsze gotowe podpowiedzieć nam prymitywom co jest ładne, a co nie. :D
Sorry, ale w mojej opini po prostu lepiej uchodzić czasem za zacofanego gbura, niż gonić za odmóżdżającą modą. Tak - odmóżdżającą, bo moda zwykła ogłupiać ludzi. Ostatecznie i tak wszystko rozchodzi się o pieniądze. Stroje za które się wydaje grube miliony są szyte za parę groszy gdzieś w Indiach przez ludzi, którzy nie dożyją starości z powodu braku przestrzegania jakichkolwiek zasad bezpieczeństwa. Ktoś obnosi się że kupuje odzież z materiałów z ekologicznych upraw? Wiecie że te tkaniny są farbowane w dokładnie tym samym toksycznym syfie w którym jest farbowany każdy inny ciuch? Praktycznie jeżeli samemu się czegoś nie wytworzy, nie masz pewności co w tym tak naprawdę jest.
Kasa, kasa, kasa... wszystko rozchodzi się tak naprawdę o kasę.
 
Co do gendera to ogólna idea, że człowiek sam powinien dokonywać wyboru jest spoko, ale nikt mi nie powie, że po stronie jej zwolenników nie znajdują się oszołomy (tak jak po stronie jej przeciwników), które wymuszają wybór czegoś na ludziach.
No bo proszę, zastanówcie się wszyscy... czy takie przypadki jak ubieranie dzieciaków w przedszkolu w sukienki i inne tego typu incydenty to nie jest robienie dzieciakom wody z mózgu? Dzieciakom które nie mają pojęcia jeszcze o co tak naprawdę się rozchodzi (żeby się do czegoś odnieść trzeba mieć jakąś podstawę, punkt odniesienia)? Z drugiej strony mamy wychowanie seksualne, na którym często (na szczęście nie zawsze) niekompetentne osoby wciskają młodzieży takie zabobony że nawet w średniowieczu chyba takich nie było. Wszelkie skrajności są złe, a w obu przypadkach są one nadmiernie eksponowane i są wodą na młyn dla drugiej strony. Oszołomy są wszędzie. Wypominasz wierzącemu chrześcijaninowi wyprawy krzyżowe i że kto wierzący to jest od razu głupszy? To może tobie ateisto trzeba wypomnieć ludzi wymordowanych w imię komunizmu i zrobić małe badanie IQ?
To wszystko jest zaklęty krąg nienawiści i pogardy, którego nie można przerwać, bo jest w niego zamieszanych zbyt wielu ludzi.
Reply
:iconbeiibis:
beiibis Featured By Owner Mar 2, 2014  Professional Digital Artist
Nie rozumiem, zakładasz, że istnieje jakaś jedna uniwersalna "estetyka" i jedna uniwersalna "męskość", które oznaczają dokładnie to samo dla wszystkich ludzi na świecie? I że dokładnie się to pokrywa z Twoim poczuciem estetyki i męskości? Takie założenie musi wypływać z jakiegoś koszmarnie przerośniętego ego. Jak spojrzysz trochę dalej niż czubek własnego nosa to może się okazać, że ludzie ubierają się tak, jak chcą, nie dlatego, że tak im każe moda, tylko dlatego, że tak im się właśnie podoba. A jak ktoś lubi się ubierać modnie to też przecież jego sprawa i fakt, że Tobie się to akurat nie podoba nie ma tu absolutnie żadnego znaczenia. 

I nie, nie sądzę, żeby ubranie kogokolwiek w sukienkę robiło mu automatycznie wodę z mózgu. Nie rozumiem skąd to przypisywanie zwykłemu ubraniu tak demonicznego znaczenia.
Reply
:icontechdwarf:
Techdwarf Featured By Owner Mar 2, 2014
-.- Ach... proszę o wybaczenie. Internety. Zapominam że powszechnie zdarzają się ludzie, którzy używają takich tekstów na serio lub do trollowania (a pewnie zmagasz się z nimi codziennie). Użyłem chamsko-ogólnikowych stwierdzeń mając nadzieję, że będzie to brzmiało trochę zabawniej. Jeszcze raz przepraszam. Prosto rzecz ujmując rurków nie cierpię i wszyscy faceci, którzy je nosili, a z którymi miałem okazję porozmawiać nie zrobili na mnie dobrego wrażenia w jakiejkolwiek płaszczyźnie. Pech, zbieg okoliczności, czy co? Nie wiem, ale sam widok rurek nastawia mnie negatywnie do człowieka.
Taka moja opinia i jak sama zauważyłaś nie ma to absolutnie żadnego znaczenia. Na pewno nie powinienem jej narzucać innym. Ale czy to samo przypadkiem nie powinno się też tyczyć pozytywnych opinii? W końcu takie też można komuś narzucać.

Powiedz mi z czego wynika to ubieranie się jak komu coś się podoba? Skąd się bierze to co kto uważa za odpowiednie do ubioru? Co ma na to wpływ? Właśnie moda, estetyka czy obowiązujące normy. Widzę w tym przyczyny tego że coś się podoba, bo są to rzeczy wpływające na nasze wybory i nie raz nie zdajemy sobie z tego sprawę. Mówię o modzie, bo jest to naprawdę mocny, acz subtelny bodziec dla wielu ludzi. Tak to zostało skonstruowane. Z pewnością tylko garstka myśli "to ubiorę, bo modne", a znacznie szersza grupa osób będzie działać pod wpływem mody, choć im przez myśl to słowo nawet nie przejdzie. Na tym polega skuteczna reklama, marketing i kreowanie potrzeb klienta. Subtelna manipulacja, tak aby odbiorca nawet nie miał pojęcia że został zmanipulowany. Ludzi odpornych na to jest naprawdę niewielu.

Akcja z sukienkami to tylko przykład i można go spokojnie zastąpić czymkolwiek co będzie polegało na edukowaniu dzieci w kwestiach o których dyskutują dorośli (serio wątpię, że przebieranie dzieci w ciuszki to jedyna rzecz jaką robiono). Zauważ że dzieci są naprawdę podatne na wpływy w wieku przedszkolnym i nie są w stanie zrozumieć wszystkiego co się im przekazuje, acz są bardzo chętne do naśladowania dorosłych. Nie są w stanie zrozumieć szerszego kontekstu tego co im się przekazuje, a władowanie małego człowieka w środek dyskusji/kłótni/konfliktu to najgorsze co może się zdarzyć. To zawsze wywiera piętno na przyszłym życiu i tak - robi wodę z mózgu. Gdyby komukolwiek z nas przyszła nasza pociecha mówiąc rzeczy, której w przedszkolu nawkładał do głowy dzieciom jakiś nawiedzony opiekun to nie próbowaliśmy wytłumaczyć lub sprostować? Dziecko wróci do przedszkola, powie to co usłyszy od nas i... co dalej nie trudno sobie wyobrazić.

Chcę po prostu podkreślić, że nasze decyzje są manipulowane z każdej możliwej strony, nawet tej, która mówi, aby manipulacji się nie dawać. Taka jest prawda. Różnica jest taka że niektóre z nich mają na nas bardziej pozytywny, a inne negatywny wpływ i trzeba wiedzieć w którą stronę dać się pociągnąć. Nawet ty Beiibis manipulujesz ludźmi (w pozytywny sposób) wyśmiewając absurdalne i głupie zachowania w naszym społeczeństwie.
Jeżeli Cię uraziłem tym stwierdzeniem o manipulacji to przepraszam. Po prostu każde działanie mające przedstawić jakąkolwiek opinię jest w gruncie rzeczy manipulacją, czy chcemy tego czy nie, a wykorzystanie słowa powszechnie odbieranego negatywnie jak nic wzmacnia przekaz. :D 

Rozpisałem się jak nakręcony. Streszczając:
- Argument o ewolucji i nienaturalności jakiejś rzeczy jest nieracjonalny i po prostu głupi.
- Nie lubię rurek i mam złe wrażenia z rozmów z kolesiami, którzy je noszą.
- Nawet nie wiemy kiedy ktoś próbuje nam zrobić wodę z mózgu.
- Mam problem z przekazaniem czegoś w krótkiej wypowiedzi, ale lubię opowiadać - nic na to nie poradzę. :P
Reply
:iconearlin:
Earlin Featured By Owner Mar 2, 2014  Hobbyist General Artist
Cóż, muszę się nie zgodzić!

O ile gender wywołał w Polsce kilka prześmiesznych reakcji (Kościół, wtf) o tyle powinnaś wiedzieć, że ten sam ruch w warszawskim przedszkolu przebiera chłopców w sukienki i peruki. Patrząc na politykę EU która zakłada WYMUSZENIE progender, w razie niewywiązania się mrozi nam dostawy pieniędzy unijnych (na które, btw, wyłożyliśmy więcej, niż dostaliśmy zwrotnie, ale nie czepiam się, bo przynajmniej drogi budują) to musi być sterowane z zewnątrz.
Pamiętasz Frytkę? Pamiętasz syf, jaki wybuchł po tym jej wyskoku? A teraz przez pierwsze trzy odcinki Warsaw Shore nic nie robią tylko się gżą i praktycznie nikt nie mówi słowa komentarza. Warto te dwie rzeczy ze sobą skojarzyć.
Dlaczego nagle nie ma męsko wyglądających ciuchów w sklepach? Też przypadek, bo przecież trendami nikt nie steruje, nie?
Czy słyszałaś o podręczniku do edukacji seksualnej, który miał dostać jeszcze mój rocznik, napisany przez Biedronia? Wygugluj, beka życia, jak już pohamujesz zgrozę. To a propos szkoły, która ma kształcić, bo przecież rodzice nie mają wiedzy <3

I tak, obawiam się, że skinny jeans mogą powodować problemy z płodnością. WHO, tak jest, słynne progejowskie WHO "geje-to-nie-preferencja" ma badania, które potwierdzają ich negatywny wpływ na wytwarzanie plemników. Odsyłam na ich stronę oficjalną <3
Reply
:iconbeiibis:
beiibis Featured By Owner Mar 2, 2014  Professional Digital Artist
No jak ktoś założy damskie rurki to wiadomo, że będą uciskać, ale krój dla facetów ma miejsce tam, gdzie trzeba i nic nie uciska. Nie, nie pamiętam Frytki i nie wiem, o jaki syf chodzi. Nie widzę też w jaki sposób sukienki i peruki mają jakoś strasznie tym chłopcom szkodzić. Nie mam też pojęcia o co Ci chodzi z tymi "niemęskimi" ciuchami w sklepach, ja nic takiego nie zauważyłam, zresztą - przypisywanie płci ubraniom jest według mnie bzdurne. Jeśli "męskie" ubrania według Ciebie to te workowate i brunatne to ja się bardzo cieszę, że sklepy oferują teraz mężczyznom coś więcej. Nie widzę też powodu do moralnego oburzenia z powodu tego, że ktoś się z kimś gzi w jakimś programie. Nikt nikogo nie zmusza, nikomu nie dzieje się krzywda. Ludzie się gzili ze sobą od początku ludzkości i nie widzę powodu do lamentu.
Reply
:iconearlin:
Earlin Featured By Owner Mar 2, 2014  Hobbyist General Artist
Niee, niee.
Otóż Frytka przespała się z facetem na wizji i potem przez pół roku obrywała ostracyzmem, teraz nie wywołuje to komentarza, wręcz, jak sama mówisz, "ludzie się gzili od początku ludzkości". Tak, ale nie na wizji, nie w dziennej telewizji, nie w godzinach, kiedy mogą to zobaczyć dzieci, nie za podatki moich rodziców, nie w państwowym środku medialnym.
"Męskie" ubrania to na przykład szerokie w barach koszule, trampki, które z większym rozmiarem rozszerzają się, a nie tylko wydłużają, długie płaszcze, no wiesz... przystosowane na męską sylwetkę. Teraz takich nie ma. Mam trzech braci i nie da się dostać szerokiej w barach koszuli. Trendy się zmieniły, trendy lansują chłopaczka z Sali Samobójców, a przecież, jak już mówiliśmy, trendami nikt z zewnątrz nie steruje....
Po prostu warto się zastanowić, czy nie jest to wszystko częścią pewnego większego procesu, manipulacji, określonych działań dążących do pewnego celu?
Radzę poguglowac i poczytać ciut więcej, bo masz nieco naiwne poglądy. Wiadomo - każdy powinien mieć prawo do miłości, popieram, każdy powinien móc założyć rodzinę jaką chce, mhm. Piękny, nośny, medialny temat.
Ach - i chyba zapomniałaś, jaki to wstyd był, kiedy kolegę zamknęli w babskiej łazience w przedszkolu. 
Reply
:iconbeiibis:
beiibis Featured By Owner Mar 2, 2014  Professional Digital Artist
Jezu, co takiego mam guglować? Protekcjonalny ton w dyskusji z obcą osobą ustawia Cię z miejsca na przegranej pozycji. Twoje podejście wydaje mi się mocno paranoiczne, żeby zwykłe trendy w modzie uznawać za manipulację i jakiś wielki, sterowany proces. Wybacz, ale wnioskowanie czegoś takiego na podstawie obserwacji swoich braci mnie nie przekonuje. Może po prostu nie kupujcie w sieciówkach i problem sam się rozwiąże. Moda zawsze rządziła się swoimi prawami i są one dość stałe i przewidywalne już gdzieś tak od lat sześćdziesiątych. "Trendy lansują chłopaczka z Sali Samobójców" - tak, projektanci na świecie na pewno mają pojęcie co to jest w ogóle Sala Samobójców. Wątpię, żeby orientowali się w najnowszych gównianych polskich miniprodukcjach. Świat mody i trendów jest bogaty i różnorodny, ale jak się czerpie o nim pojęcie na podstawie ubierania swoich braci w sieciówkach to trudno mieć jakikolwiek szerszy obraz. Już pomijając to, jak absurdalne jest wieszczenie jakichś światowych trendów obyczajowych na tej podstawie. Rewolucja seksualna miała miejsce kilkadziesiąt lat temu, trochę głupio by było ją przeoczyć.

A to, co oglądają dzieci powinno być kontrolowane przez rodziców, nie ma co zwalać na telewizję i upadek obyczajów. Pozostawione bez kontroli mogą sobie przecież bez ograniczeń oglądać setki pornoli dziennie w internecie, o dowolnej porze. Więc może zamiast zwalać na kondycje moralną ludzkości lepiej po prostu zainteresować się swoim dzieckiem.
Reply
:iconearlin:
Earlin Featured By Owner Mar 2, 2014  Hobbyist General Artist
O, możesz wyguglowac kupę rzeczy. Co to znaczy manipulowanie stronami takimi jak deviantart czy tumblr, na czym polega praca grafików opłacanych przez stronę do podwyższania ilości wbić (wbrew pozorom, ma to niezwykle dużo z gejami do czynienia, trzeba tylko poszukać), jakie badania dotyczące rozwoju płciowości u dzieci popiera WHO a jakie niezależne agencje, co znaczy przewidywalność mody, do kogo należą studia telewizyjne... Mam na myśli - do jakich sześciu korporacji należą studia telewizyjne. Tak, bo jest ich sześć. Sala Samobójców to przykład, zobrazowanie tego, do czego projektanci dążą. Jest odwrotnie, niż mówisz - właśnie Sala Samobójców ciśnie z tej mody ile wlezie.
Przykro mi, że traktujesz mnie jak idiotkę tylko dlatego, że opieram się na obserwacji mojego najbliższego środowiska, ale cóż, nie będę się kłócić z Twoją światowością.
Rewolucja seksualna przetrwała dzięki czynnemu wsparciu z zewnątrz, sama Ameryka niestety w czasie wojny wietnamskiej robiła wszystko, żeby młodzi szli się bić, mam nadzieję, że wiesz, jaką rolę odegrali w tym komuniści rosyjscy? Trzech największych guru hipisowskich przyleciało wtedy z Moskwy.
I owszem, uważam, że największą rolę w wychowaniu mają rodzice, ale rolą państwa i prawa jest między innymi ochrona, także przed demoralizacją.
Cóż, dużo przypadków, jak na paranoję... Ale wiem, wiem. Nie mam popularnych poglądów a pomoc gejom taka modna i życzliwa.
Reply
:iconbeiibis:
beiibis Featured By Owner Mar 2, 2014  Professional Digital Artist
No ale co wynika z tego, że hipisi przylecieli z Moskwy? Co mają do tego wszystkiego geje? Co takiego złego było w rewolucji seksualnej? 
Nie, nie będę guglać żadnej z tych bzdur, do których mnie odsyłasz. To Ty przychodzisz się kłócić tutaj, na mój profil, żeby mi coś udowodnić, więc albo podaj rzetelne fakty poparte badaniami, albo po prostu sobie stąd idź, bo wysłuchiwanie Twoich anegdotek o braciach i problemach z modą średnio mnie interesuje.
Reply
:iconearlin:
Earlin Featured By Owner Mar 2, 2014  Hobbyist General Artist
Dobrze, dobrze. Skoro już ustaliłyśmy, ze to bzdury, ja też nie mam ambicji rzucać w Ciebie linkami. To była miła, uprzejma, produktywna rozmowa zakończona ujmującym akcentem.
Reply
:iconspiraldancestudio:
SpiralDanceStudio Featured By Owner Mar 2, 2014
"(...) że ten sam ruch w warszawskim przedszkolu przebiera chłopców w sukienki i peruki".

Tak. I chłopcy płakali. Ciekawe, że dziewczynki noszą spodnie i nie płaczą.
Urocze, że ludzie tak strasznie trzęsą się nad psychiką biednych, małych chłopców a nie zastanawiają jak bardzo ta psychika jest już skrzywiona, jeśli przebranie się za drugą płeć jest kojarzone jako najgorsze upokorzenie i kara. U kilkulatków, w wieku, w którym jakakolwiek płeć nie powinna w ogóle mieć jeszcze znaczenia.

Seems legit.
Reply
(1 Reply)
:iconaniga:
aniga Featured By Owner Mar 2, 2014
Jest też komisja do przeciwdziałania ateizacji Polski. Serio.
Reply
:iconysengrinn:
Ysengrinn Featured By Owner Mar 1, 2014
... I hope you got things mixed up unintentionally, because what you wrote is far from truth.

1. For God's sake, it's not and never was an "official government organisation", they don't have ANY support from the state and no authority whatsoever. They couldn't have, because Poland is part of the EU, and is obligated to enforce the Gender Mainstreaming Policy in her activities. 

2. The anti-gender unit is made up solely of members of one little rightwing party - the SP (Solidary Poland) - that's not even in the ruling coalition. In fact no one really treats them seriously.

3. In fact they never won any actual election - it's an offshoot of PiS (Law & Justice) who betrayed their colleagues and seceded shortly after PiS helped them get to the parliament. So it's not that they have any real political support.

Don't get me wrong - the anti-gender unit is still a sad stupid initiative of people who probably don't even know what does "gender" actually mean. There is however a great difference between "Poland has some sad stupid people, some even in the parliament" and "Polish government officially forwards an anti-gender policy".
Reply
:iconbeiibis:
beiibis Featured By Owner Mar 1, 2014  Professional Digital Artist
Yeah, I ment ""Poland has some sad stupid people, some even in the parliament", like you said. I mentioned it as a fun fact, not as something to be afraid of. I guess I have to change the discription, it causes the reaction I didn't mean to cause.
Reply
:icon2012reaper:
2012ReapeR Featured By Owner Mar 1, 2014  Student Digital Artist
no facet ma być męski, taki jakim go natura stworzyła a nie jakąś wypindrzoną ciotą, a cała edukacja seksualna w szkołach to jak dla mnie pomyłka, jak mnie sposób wymuszania na zdrowych ludziach chorych poglądów
Reply
:iconbeiibis:
beiibis Featured By Owner Mar 1, 2014  Professional Digital Artist
Natura cię stworzyła do biegania nago za mamutem, mam rozumieć, że właśnie się rozbierasz i łapiesz dzidę? Natura stworzyła cię też do umierania na byle infekcję wirusową. A już na pewno nie stworzyła cię do pisania na komputerze, więc w ogóle nie mam pojęcia, co tutaj robisz.

No i nie wiem w jaki sposób wiedza o tym, jak działa ludzkie ciało jest dla ciebie "chorym poglądem".
Reply
:icon2012reaper:
2012ReapeR Featured By Owner Mar 1, 2014  Student Digital Artist
ludzką naturą jest rozwój, a nauka dzieci o pewnych sprawach jest zadaniem rodziców a nie państwa
Reply
:iconunconventionalsenshi:
unconventionalsenshi Featured By Owner Mar 2, 2014
nie każdy rodzic jest przystosowany do tego, by swoje dzieci w jakiejkolwiek sferze edukować. Ba, nie każdy człowiek jest przystosowany do tego,  by w ogóle BYĆ rodzicem :) Mimo to, nikt nie kontroluje, kto ma możliwość poczęcia i często ludzie, którzy mogą jedynie skaleczyć jednostkę swoim wpływem na nią, rozmnażają się w najlepsze i stwarzają młodym ludziom gorsze warunki rozwojowe, niż te, które mieliby w systemie. To, że szkoła bierze część odpowiedzialnośći za 'nauczanie o pewnych sprawach'  jest wdłg. mnie jak najbardziej normalne.
Reply
:icon2012reaper:
2012ReapeR Featured By Owner Mar 2, 2014  Student Digital Artist
to że nie każdy nadaje się na rodzica widzę każdego dnia, wręcz bym powiedział że tacy ludzie mają największą liczbę potomstwa
Reply
:icongrawuar:
Grawuar Featured By Owner Mar 2, 2014  Professional Traditional Artist
Teoretycznie obie instytucje: rodzice - szkoła powinny ściśle współpracować. Niestety w rzeczywistości zawsze są zgrzyty. Ja akurat wychowanie do życia w rodzinie miałam na bardzo wysokim poziomie i jestem zadowolona z wiedzy, jaką mi przekazano. Czasem o wiele łatwiej jest zadawać pytania natury osobistej/biologicznej obcej (bardziej niż rodzic) osobie, w dodatku wykształconej w tym celu. Po to są nauczyciele, żeby wyjaśniać.

Skąd w ogóle ten wybuch agresji i twardych poglądów? Przykro mi, jeśli na lekcjach o życiu w rodzinie puszczano Ci tylko filmy o aborcji i straszono rzeżączką. Niektórzy tak mieli, bardzo nad tym ubolewam.
Reply
:icon2012reaper:
2012ReapeR Featured By Owner Mar 2, 2014  Student Digital Artist
no mniej wiećej na tym to polegało, no i masz racje że z obcą osobą łatwiej jest porozmawiać czy się zapytać, w sumie to wiećej czasem sie można dowiedziec od starszych kolegów jak od rodziców.
 Ale przeraża mnie jak słyszę że obecnie na takich wychowaniach uczy się dzieci że "moga sobie wybrać płeć jaką chcą być" i tego pytu pomysły robienia dzieciom kiślu w głowie.
Reply
:icongrawuar:
Grawuar Featured By Owner Mar 2, 2014  Professional Traditional Artist
Czyli zgadłam, jak to było w szkole ;)
Ech, z całym tym "genderyzmem" wybuchł taki problem, bo zmiany obyczajowe są prowadzone zdecydowanie za szybko (jak na gust mój i wielu innych ludzi). A to jest działanie na żywym organizmie, nikt nie jest gotowy na takie nagłe zmiany, zwłaszcza małe dzieci! To jak wtłaczanie komuś na siłę nowej potrawy do gardła, "bo jest smaczna i dobrze ci zrobi". Zamiast powolnego próbowania, testowania, badania. Nie dziwię się panice opinii publicznej. Tylko że to nie taka łatwa sprawa, bo idee badań nad gender (nie mylić z "genderyzmem"!) są całkiem szczytne: tolerancja, różnorodność, wolność wyboru. To taki długi temat, a nie bardzo mam siłę się teraz rozpisywać. Generalne założenie, na tyle na ile rozumiem, to: nieważne, jaka jest twoja płeć fizyczna czy społeczna - jeśli masz predyspozycje i chęć do pracy w danym zawodzie, to możesz go wybrać. I to mi się podoba. (Pewnie ktoś wpadł na pomysł takiej zabawy dla dzieci, żeby im to wpajać od maleńkości... ale go poniosło.) Rozchodzi się to też na inne aspekty życia, nie tylko na pracę, ale taki przykład jest chyba najjaskrawszy i najprostszy dla zrozumienia idei badań nad zjawiskiem "gender". Fascynujący temat, polecam poszukać artykułu w POLITYCE o nim. Przepraszam jeśli moja wypowiedź jest za długa i chaotyczna :) No i zawiera lokowanie produktu :P
Reply
:icon2012reaper:
2012ReapeR Featured By Owner Mar 2, 2014  Student Digital Artist
badania nadaniami, zawód moim zdaniem to kawestia "gustu" bo każdy by chciał co innego, czy rola w domu, no różnie się ukłąda, nie zawsze musi być tak samo, bo czasem kobieta może mieć znacznie opłacalniejszy zawód, bo ten męski wyszedł z użytku i koleś ma problem z pracą bo nie umie nic innego (dla przykładu, bo coś podobnego widzę na co dzień) no więc siłą rzeczy może np zostać w domu i zając sie sprawami domu
Reply
:icongrawuar:
Grawuar Featured By Owner Mar 3, 2014  Professional Traditional Artist
No widzisz. Więc nie jesteś przeciwko zamianie tradycyjnych ról (kobieta = gary, dom) ;) Gdybyśmy żyli w ortodoksyjnym, patriarchalnym kraju to nie byłoby możliwe.
Reply
(1 Reply)
:iconbeiibis:
beiibis Featured By Owner Mar 2, 2014  Professional Digital Artist
Dlaczego? Rodzice nie zawsze mają odpowiednią wiedzę i nie są wykształceni w kierunku przekazywania tej wiedzy. To właśnie jest zadanie szkoły.
Reply
:icon2012reaper:
2012ReapeR Featured By Owner Mar 2, 2014  Student Digital Artist
zadaniem szkoły jest pomagać rodzicom, ale nie można z nich ściągać odpowiedzialności, pewnie bym nie był publicznej edukacji gdyby nie szalone pomysły, które wprowadza sie co rok i kompletnie wszystko zmienia, albo jak słyszę żę na takich zajęciach uczy się dzieci że w sumie mogą być płci jakiej chcą, a jak komuś się to nie spodoba to od razu protesty że nie tolerancja, rasizm i inne takie, o to głównie mi chodzi
Reply
:iconnarnla:
NARNlA Featured By Owner Mar 1, 2014  Hobbyist General Artist
Wow really? Poland, I thought you were cool. :c
Reply
:iconunconventionalsenshi:
unconventionalsenshi Featured By Owner Mar 1, 2014
no, no we're not... :(
Reply
:iconnarnla:
NARNlA Featured By Owner Mar 1, 2014  Hobbyist General Artist
D: only the people who passed the bill aren't cool! 
Reply
:iconunconventionalsenshi:
unconventionalsenshi Featured By Owner Mar 1, 2014
lol, if you say so :D
Reply
:iconnarnla:
NARNlA Featured By Owner Mar 1, 2014  Hobbyist General Artist
OAO;; 
Reply
:iconashimbabbar:
ashimbabbar Featured By Owner Mar 1, 2014
and in France we had those cretins yelling gender education was perverting their kids or something and our sorry excuse for a government just backed down…
Reply
:iconunconventionalsenshi:
unconventionalsenshi Featured By Owner Mar 1, 2014
In Russia they banned homosexuality.. ^^; lol
Reply
:iconbeiibis:
beiibis Featured By Owner Mar 1, 2014  Professional Digital Artist
Yeah, well, same here ;) Sad high five.
Reply
:iconyorukachan:
Yorukachan Featured By Owner Mar 1, 2014  Hobbyist Artist
Bardzo lubię twoje komiksy i śledzę twojego bloga nawet (więc czytałam notkę do komiksu powyżej). Niestety nie zgadzam się tym razem z tobą, do niektórych rzeczy lepiej przystosowane są kobiety, a do innych mężczyźni. I tak, to jet kwestia biologii. Co do rurek, absolutnie ich nie popieram i facet w nich wydaje mi się niemęski. To jest jednak moje indywidualne zdanie, a jak mawiali Rzymianie: "De gustibus est non disputandum" (O gustach się nie dyskutuje).
Reply
:icongrawuar:
Grawuar Featured By Owner Mar 1, 2014  Professional Traditional Artist
Abstrahując od całego zamętu dotyczącego "genderyzmu" (bo same badania nad gender osobiście uważam za fascynujące), to chyba akurat w tym obrazku można dopatrywać się dodatkowych znaczeń: podobno noszenie ciasnych spodni zmniejsza u mężczyzn potencję. Przynajmniej tak gdzieś kiedyś zasłyszałam. Może to ma związek z wygodą, nie wiem, ale wyobrażam sobie, że nie jest to miłe :P Z tego też powodu mężczyźni preferujący takie ciasne spodnie/bieliznę faktycznie mają mniejsze szanse na przekazanie dalej swoich genów.
Reply
:iconunconventionalsenshi:
unconventionalsenshi Featured By Owner Mar 1, 2014
rurki wcale nie muszą być "ciasne" wbrew pozorom :) To po prostu taki fason. Wystarczy kupić odpowiedni rozmiar, by mieć na wszystko miejsce :P Jak ktoś sie uprze i kupuje za małe rozmiary, to nawet w nie-rurkach będzie obciśnięty ;p Ja mam np rurki które bez paska spadają, bo wole za luźne niż za ciasne :p Są mega luźne ale nadal pozostają rurkami XD
Reply
:icongrawuar:
Grawuar Featured By Owner Mar 2, 2014  Professional Traditional Artist
Wszystko jest dla ludzi :) Ale jak każda nowość w modzie, pewnie na początku była trochę niezrozumiana i ludzie kupowali sobie nieodpowiednie rozmiary, chcąc tylko wyglądać "cool".
Akurat moda nie bardzo mnie obchodzi, za atrybuty męskości uważam inne rzeczy niż samo ubranie. Jeśli mężczyzna w rurkach wygląda atrakcyjnie, jest w stanie się poruszać, biegać itp. to już jego sprawa. Byle nie zakłócać estetyki - jak ma to miejsce w tej dziwnej modzie noszenia spodni opuszczonych niemal do kolan, po co? :D Toż to moda więzienna... Majtki widać... I jak w tym biegać?... To mnie akurat dziwi i bawi. Ech, ludzie :p
Reply
:iconugiel:
ugiel Featured By Owner Mar 1, 2014  Hobbyist Writer
To nie jest komisja rządowa, tylko parlamentarna, złożona głównie z gości z PiS-u. Takie mamy prawo, że każdy poseł, jeśli tylko zbierze dosyć dużą ekipę, może założyć komisję zajmującą się byle pierdołą (z tego co wiem, mają tam nawet komisję wędkarzy. Czym się zajmują - nie wiem, i chyba nie chcę wiedzieć). Rządowi to wszystko zwisa i powiewa (bądź co bądź, to przecież rząd wyraził zgodę, żeby te trans-dziwaki miały zajęcia z dziećmi w przedszkolach), po prostu paru(nastu/dziesięciu?) posłom udzieliła się paranoja.
A rurki są dla ciot :P Koniec i kropka, w życiu nie spojrzę z powagą na "faceta", który wciska się w tę parodię spodni. 
Reply
:iconbeiibis:
beiibis Featured By Owner Mar 1, 2014  Professional Digital Artist
Zawsze mnie zastanawia co powoduje tę obsesję u ludzi na punkcie różnych szczegółów ubioru innych osób. Nie rozumiem w jaki sposób jakiś krój spodni ma definiować czyjąś płeć czy wartość. 
Reply
:iconunconventionalsenshi:
unconventionalsenshi Featured By Owner Mar 2, 2014
:iconfblikeplz:
Zgaduję, że tą obsesję powoduje syndrom "wpierdalania się innym w ich prywatny biznes, bo sam nie mam życia i odgórnie wybrano mnie na moralizatora, który ochroni ludzkość przed zepsuciem"
Reply
:iconugiel:
ugiel Featured By Owner Mar 1, 2014  Hobbyist Writer
No cóż, jednych wkurzają cudze poglądy, innych - łachy :) O fobiach, dziwactwach i uprzedzeniach raczej trudno dyskutować, wiem, bo sam jestem dziwakiem, mam sporo fobii i jestem uprzedzony do wielu rzeczy :)  
Reply
:iconysengrinn:
Ysengrinn Featured By Owner Mar 1, 2014
Nawet nie z PiSu, a Solidarnej Polski. Ten nieszczęsny zespół to ich jedyna szansa na przyciągnięcie uwagi mediów.
Reply
:iconugiel:
ugiel Featured By Owner Mar 1, 2014  Hobbyist Writer
W takim razie - przepraszam za mój błąd :)
Reply
:iconbeiibis:
beiibis Featured By Owner Mar 1, 2014  Professional Digital Artist
Co w żaden sposób nie zmienia tego, jakie to jest zabawne.
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
March 1, 2014
Image Size
136 KB
Resolution
419×750
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
4,396
Favourites
101 (who?)
Comments
60
Downloads
7
×